خلاصه عملکرد پژوهشي Scopus

به‌روز شده در: ۱۴۰۳/۷/۱۰
  • ۴۹ تعداد اعضای هیات علمی شاغل
  • ۰ اعضای هیات علمی با صفر یا یک مقاله
  • ۱۸/۹۸ نسبت استناد به مقاله در همه سال‌ها
  • ۵/۹۷ نسبت مقاله به هیات علمی در ۲۰۲۳
  • ۱۲۳ H-Index
۲۰۰۳ ۲۰۲۳
  • ۱۰۳۴۷۹ استنادات
۲۰۰۳ ۲۰۲۳
  • ۵۴۵۱ مقالات
۲۰۰۳ ۲۰۲۳

۲۵%
مقالات با همکاری بین‌المللی
۰%
اعضای هیات علمی با صفر یا یک استناد
۱۷%
مقالات مجلات 10% برتر SJR
۴۴%
مقالات i10
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص IF
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص CiteScore
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص SJR
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص SNIP

زمينه‌هاي پژوهشي مقالات:

معرفي

دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، از بدو تاسیس دانشگاه در سال ۱۳۴۴، در راستای هدفی والا و با تلاشی مستمر، همواره سعی داشته است در سه محور اصلی آموزش، پژوهش و فناوری از مراکز علمی و دانشکده‌های مهندسی پیشگام و سرآمد در کشور باشد. این دانشکده، به منظور تحقق اهداف بنیادین خود، با بهره‌مندی از اعضای هیات علمی توانمند و برجسته، ایجاد بسترهای مناسب آموزشی و پژوهشی، توسعه فضاهای تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های تخصصی و جذب دانشجویان مستعد در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، پس از سالها کوشش و ممارست توانسته است به جایگاه رفیع علمی و پژوهشی در سطح کشور و منطقه دست یابد.

دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف افتخار دارد در بیش از نیم قرن گذشته با پرورش بسیاری از مهندسان و متخصصان کارآمد، پژوهشگران و اساتید مجرب و همچنین سرآمدان فناوری و کارآفرینی در کشور و دنیا در زمره یکی از موفق ترین الگوهای نسل ساز در تربیت فرهیختگان تاثیرگذار دانشگاهی کشور محسوب گردد.

در حال حاضر دانشـکده مهنـدسی مکـانیک، به عنوان یک مرکز علمی پیشرو، همگام با رشد پرشتاب مرزهای دانش در دنیا، در طیف وسیعی از زمـینه‌­های تخصـصی مهندسی مکانیک و میان‌رشته‌ای شامل طـراحی کاربردی، تبدیل انرژی، فرآیندهای ساخت، بیومکانیک، مهندسی دریا و مکاترونیک در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو تربیت می­‌کند. بدین منظور، دانشکده مهندسی مکانیک با بهره‌مندی از آزمایشگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی-تخصصی و نیز سه قطب علمی فعال کشور در این دانشکده (قطب علمی تبدیل انرژی، قطب علمی طراحی، روباتیک و اتوماسیون و قطب علمی هیدرودینامیک و دینامیک متحرک‌های دریایی)، توانسته است نقش مهمی را در توسعه مرزهای دانش و کاربردی‌سازی شاخه‌های مختلف مهندسی مکانیک و علوم بین رشته‌ای مرتبط ایفا کند.

اعضاء هيات علمي

  • نمایش تا از کل عضو

فهرست مقالات Scopus

  • تا از کل مقاله
No. Title Authors Journal IF SJR CiteScore Published Cited By

مقالات منتشر شده در مجلات برتر Scopus

Criterion: